Regulamin

  1. Blog powstał na podstawie trylogii Krąg Matsa Strandberga oraz Sary B. Elfgren. Książki stanowią bazę dla obowiązującej nas fabuły. Pewne kwestie mogą ulec zmianie na potrzeby bloga i jego autorów. Zapoznanie się z powieściami nie jest konieczne, aby odnaleźć się w panujących tu realiach i w pełni wystarczy do tego znajomość zakładek. Rozwój historii bohaterów i kreowanego przez nas świata to już nasza inicjatywa.
  2. Przed dołączeniem na TC zastanówcie się czy znajdziecie odpowiednią ilość czasu i chęci, aby z nami współtworzyć. Słomiany zapał nie jest mile widziany i nikogo na blogach grupowych to już nie dziwi. Nikt nie lubi niedokończonych historii i urwanych w połowie akcji wątków. Nie oznacza to jednak żadnego nacisku na szybkość wymiany odpisów czy narzucenie jakiejkolwiek długości. Wszystko zależy od inicjatywy autorów, ich weny oraz wolnego czasu. Jak wiadomo prowadzone wątki nie muszą ograniczać się do tematyki czysto politycznej lub miejsca pracy waszego bohatera. Zakłada z propozycjami powiązań i wątków ma pomóc nie tylko nowym i przyszłym autorom szybciej wczuć się w fabułę i klimat bloga, ale może również przydać się stałym autorom gdyby pojawił się problem z połączeniem konkretnych postaci ze sobą. Zainteresowanych zapisami, ale niemających jeszcze konkretnego pomysłu na bohatera zachęcamy do odwiedzenia Wolnych Postaci gotowych do przejęcia, a także Poszukiwanych, gdzie znajdują się ogłoszenia odautorskie oraz informacje o wolnych miejscach w poszczególnych Kręgach.
  3. Mail zgłoszeniowy zostawiamy w zakładce: Rekrutacja. Administracja ma dwa dni na wysłanie zaproszenia i maila odnośnie pytań względem fabuły, gdzie możecie pytać o co tylko zechcecie. Jesteśmy do waszej dyspozycji i naszym zadaniem jest rozwiać wszelkie kwestie budzące wątpliwości. Przesłany mail nie jest żadną formą odpytywania – ma to po prostu pomóc wczuć się w klimat magicznej rzeczywistości. Na przyjęcie zaproszenia i przygotowanie karty postaci macie cały tydzień. Jeśli byłaby konieczność przedłużenia tego terminu – prosimy zgłaszać to zakładkę administracyjną. Wszelkie rezerwacje możecie zgłaszać od razu przy zgłoszeniu lub po publikacji [KP] dodać te informacje we wspomnianej już zakładce.
  4. Pamiętajcie, że karta postaci jest waszą wizytówką. To, jak będzie wyglądała, zależy wyłącznie od Was. Zadbajcie jednak, aby była estetyczna, a tekst w karcie został wyjustowany. Nie powinna ona składać się z samych słów wymienionych po przecinku lub oddzielonych innym znakiem. Taki sposób może nie pozwolić autorom na stworzenie ambitniejszego wątku lub powiązania waszych bohaterów. Tworzenie Mary Sue to nietrafiony pomysł. Może i żyjemy w świecie magii, ale mimo wszystko ludzie wciąż pozostają ludźmi, a co za tym idzie – posiadają zarówno zalety, jak i wady. Do informacji podstawowych, jakie bezdyskusyjnie muszą znaleźć się w karcie, należą: imię i nazwisko, wiek, zawód, żywioł oraz odpowiadające mu moce (maksymalnie trzy zdolności), strona barykady oraz zdjęcie. Należy oznaczyć ją dwiema etykietami: [KP] oraz imieniem i nazwiskiem postaci. Wszelkie podstrony imieniem i nazwiskiem. Po uzyskaniu 200 komentarzy pod kartą należy opublikować ją raz jeszcze z tą samą datą lub jako zupełnie nową i to już zależy od Was. Jeśli zdecydujecie się na pierwsze to, żeby linki zostały podmienione musicie zostawić link do nowej [KP] w zakładce Administracja.
  5. Sprawdzenie wszystkich kart postaci przed ich publikacją pod względem zgodności z fabułą przez administrację jest obowiązkowe. Zależy nam tutaj przede wszystkim na tym, aby nie wystąpiły niezgodności opisu z realiami bloga. Wizja na bohatera należy do Was, a naszym zadaniem jest czuwać nad zachowaniem porządku fabularnego i zachowaniem w tym świecie realności. Wyłapujemy przy okazji jakiekolwiek błędy i w środku waszej karty zostawiamy ewentualne uwagi. Miejsce sprawdzenia [KP] zależy od Was. Kartę możecie pozostawić w szkicach i poinformować nas o tym w zakładce Administracja lub na SB – jeśli zależy Wam na szybkiej publikacji. Drugą opcją jest przesłanie całej waszej karty na maila administracyjnego. W takiej sytuacji prosimy o poinformowanie nas o wysłaniu wiadomości w zakładce administracyjnej.
  6. Kręgi. Na ten moment na TC funkcjonują trzy: Animam Debeo (Wierni Radzie), Aurora Custodes (Neutralni) i Princiipis Obsta (Buntownicy). Nie oznacza to, że nie możecie stworzyć własnego i samodzielnie skompletować czarowników (w tym może pomóc nawet administracja). Jedynym warunkiem jest zostawienie do niego linka w zakładce Administracja, wzorując się na układzie trzech istniejących. Jeśli jednak chcecie, abyśmy to my zaproponowali lub przydzielili waszemu bohaterowi Krąg, zaznaczcie to w karcie dopiskiem: szukam kręgu.
  7. Rankingi i rozliczenia punktowe są urozmaiceniem w życiu bloga. Punkty będą przyznawane na bieżąco. Upraszamy jednak o zgłaszanie się po te zdobyte za liczbę komentarzy pod waszymi kartami postaci. To zdecydowanie ułatwi nam pracę i na pewno niczego nie przeoczymy.
  8. Posty fabularne znajdziecie po prawej stronie w Spisie postów. Pisanie ich nie jest obowiązkowe, ale każde będą bardzo mile widziane na blogu i zostaną tymczasowo wyróżnione w Informacjach, aby trafiły do większej ilości czytelników. Notki oznaczamy etykietą z imieniem i nazwiskiem postaci oraz opcjonalnie: Opowiadanie.
  9. Przy publikacji zachowajcie odpowiednie odstępy: między dwiema kartami – pół godziny; między kartą a postem fabularnym – godzinę; między dwoma postami – trzy godziny; między postem a kartą – trzy godziny.
  10. Aktywność autorów będzie sprawdzana. Może to nastąpić za pomocą list obecności lub poprzez przesłanie mailowych wiadomości do poszczególnych autorów, których aktywność znacząco spadła na tle innych. Po wysłaniu maila zostanie dodany również komentarz pod kartą danej postaci. Możliwe, że ktoś będzie potrzebował dłuższego lub dodatkowego urlopu.Jeśli po siedmiu dniach od wysłania przez administrację nie będzie żadnej odpowiedzi – bohater zostanie wycofany z linków i zakładek. Po upływie siedmiu dni wszelkie posty tego autora zostaną odesłane. To samo tyczy się osób, które po liście obecności przez kolejne trzy dni nie wyrażą chęci powrotu do gry. Po upływie tego terminu zostają oni usunięci z listy autorów i każdy chętny – ponownie zostawia swój mail w zakładce Rekrutacja
  11. Jeśli przez jakiś czas z różnych przyczyn wasza aktywność na blogu spadnie i nie będziecie mogli się udzielać lub po prostu potrzebujecie odpoczynku – macie możliwość zgłoszenia urlopu, ale nie dłuższego niż trzy tygodnie. W razie konieczności możecie przedłużyć go o kolejne dwa. Macie również możliwość zrezygnować z prowadzonego bohatera i w ciągu tygodnia stworzyć kartę nowego. Wcześniej zgłaszacie taką chęć w Administracji. My sprzątamy w zakładkach i usuwamy link ze spisu czarowników, a Wy w ten sposób nadal pozostajecie autorami bloga i macie wolną rękę w trakcie tworzenia. W przypadku, gdy chcecie odejść taką informację zostawiacie w zakładce Administracja z zalogowanego konta.
  12. Obowiązuje nas kultura, wzajemny szacunek do siebie i własnej pracy. Jeśli ma pojawić się jakakolwiek krytyka, niech będzie konstruktywna. Żadne wylewanie frustracji czy złośliwości nie będzie akceptowane. Jesteśmy tutaj przede wszystkim, aby  dobrze się bawić i przy okazji rozwijać swoje warsztaty pisarskie. Niezależnie od tego czy jesteśmy anonimami na Shoutboxie czy pełnoprawnymi autorami TC obowiązują nas te same zasady. Obrażanie kogokolwiek nie wchodzi w rachubę. Wlicza się w to publiczne lincze i nagonki. Co więcej spory nie będą mile widziane, a administracja nie będzie przymykała na nie oka. Wszelkie kwestie sporne rozwiązujcie mailowo między sobą lub  w razie problemów z dojściem do porozumienia – przy pomocy administracji. The Circle jest miejscem przyjaznym dla wszystkich autorów, dlatego naszym wspólnym obowiązkiem jest dbanie o miłą i przyjemną atmosferę.
  13. Administracja zastrzega sobie pełne prawo do zmian w regulaminie, które zostaną tymczasowo wyróżnione kolorem.

NIEZNAJOMOŚĆ REGULAMINU NIE ZWALNIA Z OBOWIĄZKU PRZESTRZEGANIA GO.
ostatnia aktualizacja ― 21 listopada 2015