Słowniczek

BUNTOWNICY — grupa czarowników i czarownic przeciwnych Radzie. Uważają oni, że magia jest ich własnością i mogą robić z nią oraz swoim życiem, co im się żywnie podoba. Grupa została założona w 2012 roku w Szwecji i rozprzestrzeniła się na cały świat, szybko zyskując uznanie i popularność.

EKTOPLAZMA — srebrzysta masa wytwarzana tylko przez metalowe czarownice podczas pełnienia roli medium. Ze względu na to, jak ciężko ją wytworzyć i zdobyć, jest bardzo droga na rynku, jednak niezbędna do przeprowadzania rytuałów.

FAMULUS — zwierzę połączone specjalną więzią z jednym czarownikiem bądź czarownicą. To on wybiera swojego magicznego opiekuna, nie odwrotnie. Famulus jest przedłużeniem zmysłów czarowników i czarownic – stanowią ich słuch i wzrok, kiedy zmuszeni są być gdzieś indziej. Mentalne połączenie pozwala magikom patrzeć oczami zwierzęcia. Więź ta jest tak wyjątkowa, że czarownicy zazwyczaj uznają, że nie są godni nadawać imiona swoim famulusom, więc nazywają ich po prostu Lis, Kot, Pies lub czymkolwiek innym jest famulus.

MAGIA — dawniej tępiona, potem uznana za mit, aż w końcu stała się rzeczywistością każdego człowieka. Opiera się na żywiołach. Jeden człowiek rozwija podczas swojego życia tylko jeden żywioł i stara się nad nim panować. Umiejętności magiczne zaczynają rozwijać się, gdy czarodziej skończy piętnaście lat i ważne jest, aby odpowiednio nad nimi zapanować, ponieważ mogą obrócić się przeciwko czarownikowi (np. powietrzny czarodziej, któremu przypisana jest niewidzialność, może stać się niewidzialny przez cały czas i nie będzie mógł tego odwołać). U każdego maga umiejętności rozwijają się inaczej, dlatego dwaj czarownicy z tym samym żywiołem mogą przejawiać całkiem inne umiejętności.

KRĄG — wspólnota sześciu czarownic i czarowników. Każda osoba rozwinęła magię innego żywiołu. Razem tworzą Krąg. Poprzez łączenie swoich mocy są silniejsi, ale nie tylko. W Kręgu odprawia się rytuały takie jak wytwarzanie różnych mikstur bądź przyzywanie duchów. Jest to aktualny zamiennik Sabatów.

PRZYSIĘGA — słowa wypowiadane przez czarownika bądź czarownicę, który/a postanawia raz na całe życie związać się z Radą. Przysięgę może złożyć tylko pełnoletni czarownik, nawet ten, który z początku odrzucił Radę. Słowa przysięgi brzmią następująco: Ja, [imię i nazwisko czarownika], przysięgam służyć Radzie myślami, słowami i czynami. Przysięgam zawsze przestrzegać praw Rady, nie praktykować magii bez zezwolenia Rady, jak również nie praktykować magii do złamania pozamagicznego prawa. Przysięgam wierność Radzie aż do śmierci. Złamanie przysięgi traktowane jest jak zdrada, w związku z czym toczony jest proces, a później wymierzana zostaje sprawiedliwość, która jest albo karą cielesną (na przykład wypalenie symbolu żywiołu czarownika na jego ciele) bądź karą śmierci. Wykryty spisek przeciwko Radzie traktowany jest dokładnie tak samo. Donosiciele, czyli wierni, są nagradzani za wyszukiwanie zdrajców. 

RADA — stowarzyszenie istniejące od zarania dziejów. Oficjalnie ich celem jest zaprowadzanie porządku w nowej Magicznej Epoce i pomaganie w opanowaniu magii istotom, które dopiero przyzwyczajają się do nowego świata. Drugim dnem organizacji jest całkowita kontrola nad wszelkim przejawem magii – chcą wiedzieć kto, kiedy i w jakim celu tejże magii używa. Gdy czarownik lub czarownica osiąga wiek pełnoletni, staje przed wyborem przyłączenia się do zwolenników, a wtedy związany jest z Radą do końca życia, bądź odrzucić ją i opuścić wszystko, co znał do tej pory, włącznie z rodziną (jeśli ta popiera Radę) i żyć jako wyrzutek na własną rękę.

RYTUAŁ — przeprowadzany przez sześć czarownic lub czarowników o szczególnej więzi, gdzie każdy z uczestników posługuje się innym żywiołem. Rytuały są zazwyczaj bardzo wymagające i trzeba je przeprowadzać o określonej porze oraz spełnić pewne określone warunki (np. przyzywanie zmarłego może się odbyć w sobotę od północy do godziny pierwszej, konieczne jest także lustro i alfabet ze szklanką, by duch mógł się porozumiewać). Za każdym razem za pomocą ektoplazmy rysuje się dwa kręgi – większy zewnętrzny, który oddziela czarowników od świata zewnętrznego, oraz wewnętrzny, który daje siłę.